#
Článek
31/8/2024

Data retention: Uchovávání dat v Google Analytics 4

Data retention: Uchovávání dat v Google Analytics 4

Data retention (doba uchovávání dat) v GA4 určuje, jak dlouho budou k dispozici informace o uživatelích a událostech. Ve výchozím nastavení je tato doba pouhé 2 měsíce, což může omezit možnosti analýzy. V článku se dozvíte, jak si tuto dobu prodloužit až na 14 měsíců (nebo 50 měsíců u GA4 360) a na co nemá vliv.

Explorations / průzkumy - proč nevidím data více než 2 měsíce zpátky?

Spustíte měření do GA4 a po pár měsících se chcete podívat na data v Exploration reportech (Průzkumy). Proč ale nejde nastavit delší časové období než 2 měsíce? Ve Standardních reportech s tím přeci není problém!

Odpověď je jednoduchá - při založení GA4 property jste bohužel nezměnili dobu pro uchovávání dat (data retention) z defaultních 2 měsíců na delší časové období.

Kde to změnit?

1. V Google Analytics 4 nejprve klikněte na ikonu Admin (v levé spodní části).

2. Následně pod GA4 property rozrolujte Nastavení dat (Data Settings).

3. Klikněte na Uchovávání dat (Data retention).

4. Následně stačí nastavit dobu uchovávání dat o událostech (Event data: Data retention). Zde nastavujeme na nejdelší možnou dobu 14 měsíců pro standardní property.

❗ Prodloužení data retention bohužel nemá vliv na data zpětně.

Co je doba uchovávání dat v GA4?

Toto nastavení ovlivňuje dobu, po kterou se budou uchovávat data týkající se uživatelů a událostí. Jedná se o data spojená s cookies, identifikátory uživatele (např. User-ID) nebo reklamní identifikátory (např. DoubleClick cookies).

Defaultně je tato doba v Analytics nastavena na pouhé 2 měsíce. Z toho důvodu doporučujeme změnit nastavení na maximálně možnou dobu 14 měsíců. Ve verzi 360 je možné nastavit maximálně na 50 měsíců.

💡 Pamatujte, že toto nastavení platí pro custom reporty (jako jsou Explorations / Průzkumy). Reports / Přehledů (tedy Standardních reportů) se toto nastavení netýká (uvidíte tam data za ještě delší časové období).

Na co nastavení doby uchovávání dat nemá vliv?

Věk, pohlaví a zájmy

Ať už máte dobu uchovávání dat nastavenou na maximálních 14 měsíců nebo v případě 360 properties na dobu ještě delší, na data týkající se věku, pohlaví a zájmů se v případě neaktivity uživatele nastavená doba nevztahuje. V tomto případě vám Google uchová data pouze po dobu dvou měsíců.

Google Signals

Co se týče uchovávání dat Google-signals, tato doba je 26 měsíců nezávisle na vašem nastavení. Pokud jste však nastavili dobu uchovávání dat na dobu kratší 26 měsíců, zohlední se kratší doba.

Standardní agregované reporty

Nastavená doba neovlivní standardní agregované reporty - včetně primárních a sekundárních dimenzí, při srovnáních (comparisons) či segmentace dat.

Co se stane s mými daty po uplynutí nastavené doby?

Po uplynutí nastavené doby expirace nebudou data přístupná v žádném typu reportu v části Explorations (Průzkumy).

Níže na příkladu Google Merch Shopu není možné zvolit dobu před 14 měsíci (období před 21. 3. 2022 je zašedlé a nelze jej nastavit).

Pro Standardní reporty to ale neplatí - zde si můžete nastavit období delší.

Autoři

#
Článek
Jak spočítat datum Velikonoc v BigQuery
16/4/2025

Velikonoce jsou pohyblivý svátek a jejich datum se každý rok mění. Pokud pracujete s daty – ať už analyzujete sezónnost návštěvnosti, porovnáváte výkonnost kampaní nebo plánujete marketingové akce – může se vám hodit vědět, na kdy přesně připadnou velikonoční svátky. A právě s tím vám může pomoct jednoduchý SQL skript pro BigQuery.

#
Článek
Socials: S Vaškem Jelenem o GA4, server-side trackingu, BigQuery a o propojení zákaznických dat s kampaňovými
19/11/2024

Socials podcast a 80 minut povídání s Danielem Bauerem a Otakarem Lucákem o digitální analytice se zaměřením na e-commerce. Kluci řeší u svých klientů řadu konkrétních témat a měli super dotazy. Díky tomu jsme, myslím, byli maximálně praktičtí a podcast obsahuje naše názory na řešení reálných situací z praxe.

#
Článek
MeasureCamp Praha 2024: Využití Google Ads exportu do Google BigQuery
10/9/2024

V sobotu se to v prostorách pražské ČSOB hemžilo analytickými tématy. Na jubilejní 10. ročník MeasureCamp Česko jsme dorazili v početné sestavě MeasureDesign týmu a Vašek s Aničkou si připravili i přednášku na téma Google Ads datasetu v Google BigQuery.

#
Článek
Data retention: Uchovávání dat v Google Analytics 4
31/8/2024

Data retention (doba uchovávání dat) v GA4 určuje, jak dlouho budou k dispozici informace o uživatelích a událostech. Ve výchozím nastavení je tato doba pouhé 2 měsíce, což může omezit možnosti analýzy. V článku se dozvíte, jak si tuto dobu prodloužit až na 14 měsíců (nebo 50 měsíců u GA4 360) a na co nemá vliv.

#
Článek
Školení: Základy GA4 pro neziskovou organizaci Tereza
3/6/2024

Poslední květnový den jsme strávili s týmem neziskové organizace Tereza a věnovali se základům Google Analytics 4. Zaměřili jsme se na praktické využití dat, zejména pro program Učíme se venku, který pomáhá učitelům přenášet výuku ze tříd do přírody.

#
Článek
Marketing Festival 2024: Naučte se pracovat s GA4 daty v prostředí BigQuery a GCP
22/2/2024

Marketing Festival workshop. Téma bylo práce s GA4 daty v BigQuery a Google Cloudu. Na workshopu jsem se snažil posunout znalosti účastníků za hranice GA4 rozhraní a ukázat, že pracovat s GA4 raw daty není žádná raketová věda:) Naopak je to něco co je fajn se naučit, protože raw GA4 data mají obrovský potenciál pro monetizaci a aktivaci. Na workshopu jsem zároveň ukazoval konkrétní příklady z praxe a ukázky konceptů reportingu u firem, které jedou pouze na BigQuery datech. Účastníci byli skvělí, potěšilo mě, že hodně lidí si cestu k BigQuery a GCP aktivně hledá a jsou na stejné vlně.

#
Webinář
Tipy a triky pro GA4 nejen na Shoptetu
25/11/2023

Záznam veřejného webináře, který jsme s Markem Čechem dělali pro Shoptet. Hlavním tématem byla praktická doporučení pro vyhodnocování kampaní v GA4 v souvislosti s blížícím se Black Friday a Vánoci.

#
Webinář
Webinář: Vyhodnocování GA4 dat v BigQuery
21/6/2023

Společně s Vaškem Rášem jsme realizovali veřejný webinář na téma vyhodnocování kampaní z GA4 datasetu v Google BigQuery. Hostem webináře byl Honza Tichý se svou částí o DBT.

Markéta Svěráková
Analyst
Blanka Hejduková
Back Office
Petra Súkeníková
Analyst
Anna Horáková
Analyst
Klára Belzová
Analyst
Vašek Jelen
Lead Analyst & Co-Founder
Zuzana Mikyšková
Analyst & Co-Founder
Markéta Svěráková
Analyst

Markéta začínala v marketingu, ale pak přišla mateřská – a s ní nekonečný chaos. Potřebovala si zachovat aspoň zbytky zdravého rozumu, a tak se vrhla na data. Čísla totiž nekřičí, nerozsypávají křupíky do klávesnice a dávají aspoň nějaký smysl. V Engeto Academy prošla kurzem datové analytiky, kde se spřátelila se SQL, Power BI, Excelem a Pythonem a začala hledat vzorce i mimo dětské omalovánky. Dnes v MeasureDesign pomáhá klientům zjistit, co jim jejich čísla doopravdy říkají.

Blanka Hejduková
Back Office

Blanka se stala součástí našeho týmu v roce 2024 a od té doby má na starosti oblast back office, včetně fakturace a administrativních úkolů. Využívá své zkušenosti z České pošty a vzdělání v oboru finančního managementu, aby zajistila hladký chod všech procesů. Ve volném čase se věnuje svým dvěma dětem, s nimiž ráda cestuje, a zároveň si užívá práci na zahrádce, kde nachází svůj odpočinek.

Petra Súkeníková
Analyst

Po ukončení studia digitálního marketingu se Péťa vrhla do světa e-commerce. Měla na starosti spuštění několika nových eshopů a následně správu online marketingu. Už na škole ji zajímala webová analytika a práce s daty, a při práci na eshopech chtěla vědět o tomto oboru ještě více. K MeasureDesign se připojila v roce 2023 a specializuje se zde především na webovou analytiku, zejména na implementaci měření a reporting. Na analytice ji obzvlášť baví moment, kdy se po úspěšné implementaci v systémech začnou objevovat data.

Anna Horáková
Analyst

Anička má více jak 7 let zkušeností z agenturního prostředí, kde spravovala pro klienty reklamní kampaně na sociálních sítích, nejradši pro obsahové weby. Chtěla získat trochu větší pohled nejen na kampaňová data, a tak více směřovala svou práci k webové analytice. K našemu týmu se přidala v roce 2022 a nyní se zaměřuje na datovou analytiku, kde s využitím GA4, BigQuery, Looker Studia a dalších nástrojů může propojovat a analyzovat data ještě víc do hloubky a přinést klientům zajímavé analýzy i podklady pro business rozhodování.

Klára Belzová
Analyst

Klára je ve firmě od roku 2019. Věnuje se hlavně webové analytice, ale nezalekne se ani práce s daty v BigQuery. Nejvíc ji baví, když může klienta provést od definování jeho potřeb přes implementaci měření až k výsledné vizualizaci dat. Až podezřele velkou radost jí dělá pohled na hezky přehledný GTM kontejner nebo report plný užitečných dat.

Vašek Jelen
Lead Analyst & Co-Founder

Vašek se již více než 15 let věnuje digitální analytice – od nastavování měření po uložení, vizualizaci a interpretaci dat. Firmám pomáhá mít v datech pořádek a umět je naplno využít. Věnuje se primárně datům z digitálních platforem jako jsou weby, aplikace, klientské zóny apod. a propojování těchto dat s dalšími firemními daty jako jsou mediální a zákaznická data. Po letech na volné noze spoluzaložil analytické studio MeasureDesign, kde kromě analytických projektů a školení na míru vzdělává nové analytičky a analytiky.

Zuzana Mikyšková
Analyst & Co-Founder

Zuzčina kariéra vedla přes řízení inovací a výzkumu v korporátu, vedení “wom” (word of mouth) projektů do digitální agentury, kde projektově řídila tvorby webových stránek. Zuzka je ale dost zvědavá a potřebovala vědět, jak web funguje, když je vypuštěn do světa. To ji motivovalo ke studiu webové analytiky, a následně přivedlo k osudové spolupráci s Vaškem a v roce 2019 spolu založili firmu.