Data retention: Uchovávání dat v Google Analytics 4
Data retention (doba uchovávání dat) v GA4 určuje, jak dlouho budou k dispozici informace o uživatelích a událostech. Ve výchozím nastavení je tato doba pouhé 2 měsíce, což může omezit možnosti analýzy. V článku se dozvíte, jak si tuto dobu prodloužit až na 14 měsíců (nebo 50 měsíců u GA4 360) a na co nemá vliv.
Explorations / průzkumy - proč nevidím data více než 2 měsíce zpátky?
Spustíte měření do GA4 a po pár měsících se chcete podívat na data v Exploration reportech (Průzkumy). Proč ale nejde nastavit delší časové období než 2 měsíce? Ve Standardních reportech s tím přeci není problém!
Odpověď je jednoduchá - při založení GA4 property jste bohužel nezměnili dobu pro uchovávání dat (data retention) z defaultních 2 měsíců na delší časové období.
Kde to změnit?
1. V Google Analytics 4 nejprve klikněte na ikonu Admin (v levé spodní části).
2. Následně pod GA4 property rozrolujte Nastavení dat (Data Settings).
3. Klikněte na Uchovávání dat (Data retention).
4. Následně stačí nastavit dobu uchovávání dat o událostech (Event data: Data retention). Zde nastavujeme na nejdelší možnou dobu 14 měsíců pro standardní property.
❗ Prodloužení data retention bohužel nemá vliv na data zpětně.
Co je doba uchovávání dat v GA4?
Toto nastavení ovlivňuje dobu, po kterou se budou uchovávat data týkající se uživatelů a událostí. Jedná se o data spojená s cookies, identifikátory uživatele (např. User-ID) nebo reklamní identifikátory (např. DoubleClick cookies).
Defaultně je tato doba v Analytics nastavena na pouhé 2 měsíce. Z toho důvodu doporučujeme změnit nastavení na maximálně možnou dobu 14 měsíců. Ve verzi 360 je možné nastavit maximálně na 50 měsíců.
💡 Pamatujte, že toto nastavení platí pro custom reporty (jako jsou Explorations / Průzkumy). Reports / Přehledů (tedy Standardních reportů) se toto nastavení netýká (uvidíte tam data za ještě delší časové období).
Na co nastavení doby uchovávání dat nemá vliv?
Věk, pohlaví a zájmy
Ať už máte dobu uchovávání dat nastavenou na maximálních 14 měsíců nebo v případě 360 properties na dobu ještě delší, na data týkající se věku, pohlaví a zájmů se v případě neaktivity uživatele nastavená doba nevztahuje. V tomto případě vám Google uchová data pouze po dobu dvou měsíců.
Google Signals
Co se týče uchovávání dat Google-signals, tato doba je 26 měsíců nezávisle na vašem nastavení. Pokud jste však nastavili dobu uchovávání dat na dobu kratší 26 měsíců, zohlední se kratší doba.
Standardní agregované reporty
Nastavená doba neovlivní standardní agregované reporty - včetně primárních a sekundárních dimenzí, při srovnáních (comparisons) či segmentace dat.
Co se stane s mými daty po uplynutí nastavené doby?
Po uplynutí nastavené doby expirace nebudou data přístupná v žádném typu reportu v části Explorations (Průzkumy).
Níže na příkladu Google Merch Shopu není možné zvolit dobu před 14 měsíci (období před 21. 3. 2022 je zašedlé a nelze jej nastavit).
Pro Standardní reporty to ale neplatí - zde si můžete nastavit období delší.