MeasureCamp Praha 2024: Využití Google Ads exportu do Google BigQuery

V sobotu se to v prostorách pražské ČSOB hemžilo analytickými tématy. Na jubilejní 10. ročník MeasureCamp Česko jsme dorazili v početné sestavě MeasureDesign týmu a Vašek s Aničkou si připravili i přednášku na téma Google Ads datasetu v Google BigQuery.

Cílem bylo vysvětlit, proč a jak byznysově využít export Google Ads do BigQuery a jak to chytře nakombinovat s webovými daty z Google Analytics nebo zákaznickými CRM daty. Díky využití těchto dat v reportingu se můžeme zbavit bolehlavů v atribuci jako je „not set“ v GA4 nebo aktuální padání kampaní z google/cpc pod organic.
Podívali jsme se i na samotnou technickou stránku celého řešení, zjistili, kolik tabulek export obsahuje (mimochodem, je to 103 a k tomu 103 views), jak je vlastně spojit a představili jsme zatím neveřejnou query feature.
Níže najdete pár upřesnění z následné diskuse, která jsme slíbili ověřit.
Query feature
Ke zmíněné query feature byl také jeden ze skvělých dotazů z publika, jestli tam jde využít JOIN. Zatím jsme pro něj neměli u klienta use case, takže jsme vyzkoušeli po MeasureCampu a vypadá to, že aktuální verze query feature JOIN nepodporuje, což se ale může ještě změnit, protože je to neveřejná funkce, která je stále v procesu vývoje.
Refresh Window
Někdo další se pak dotazoval na Refresh Window u Data Transferu, tak jen doplníme, že dle oficiální dokumentace je defaultní rozmezí posledních 7 dní a maximum je 30 dní.
K tomuto tématu ještě doplníme, že u manuálního backfillu dat je možné poptat najednou maximálně 180 dní. Pak je nutné nechat transfer doběhnout a pustit případně další manuální load (zdroj).
Jak jsme také avizovali, kromě samotné prezentace sdílíme i query v našem veřejném repository na GitHub. Vyzkoušejte si vytvoření L0 vrstvy z Google Ads exportu na svých datech. Díky tomu si poměrně komplikovaný dataset zjednodušíte do tabulky obsahující gclid, kampaň, náklady apod. se kterou půjde snadno pracovat.