Tipy a triky pro GA4 nejen na Shoptetu
Záznam veřejného webináře, který jsme s Markem Čechem dělali pro Shoptet. Hlavním tématem byla praktická doporučení pro vyhodnocování kampaní v GA4 v souvislosti s blížícím se Black Friday a Vánoci.
Hlavním tématem bylo vyhodnocování kampaní v GA4. Prošli jsme značení kampaní včetně nových UTM parametrů, které nebyly dostupné pro GA3 (od 4:04). Věnovali jsme se také tomu, jaké dimenze (ala GA3 source/medium) pro vyhodnocení použít a v jakém kontextu, protože GA4 na rozdíl od GA3 nabízí řadu nových dimenzí a pro uživatele je složité se v nich vyznat (od 9:03).
Značnou část webináře jsme věnovali správnému vyhodnocení kampaní a to nejen v last clicku, ale také v delším časovém období (od 14:21). Zde aktuálně bohužel platí, že pokud jste malý e-shop a nemáte dostatek konverzí pro to, aby vám fungoval data driven model, GA4 vám v rozhraní nabízí pro vyhodnocení jen last click. Ostatní modely byly z rozhraní odstraněny, tj. zapomeňte na nějaké komplexnější vyhodnocení zpětně. Mně osobně to přijde lehce nefér, protože GA4 tím říkají, že buď budete mít dost konverzí a zároveň věřit data driven modelu (což je pro 99% uživatelů black box ze kterého něco padá) nebo máte smůlu.
V další části webináře Marek ukazoval funnel reporty (42:47) a zodpovídal řadu praktických dotazů (not set, měření domén a subdomén, storna v GA4/Ads apod.).
Webinář je dostupný na Youtube (link).